AVONTUREN OP DONDERDAG!

smiley face symbolsGisteren is er heel veel gebeurd haha!               
 
Hier komt het verhaal:                                                                                  

Mijn moeder, Nynke, Nynke haar moeder en ik hadden besloten om een "herfstwandeling" te maken.
Er zijn allemaal kastanjes, eikels, takjes, besjes enzovoort die perfect zijn om herfststukjes te maken.
Maar toen kwamen de avonturen:

Avontuur 1:

Schapen in de wei

We gingen eerst door het bos, ik en Nynke zagen een weiland vol schapen, dus gingen we daarheen.
Die schapen trilden helemaal, dus klommen we over het hek, om te kijken of ze ziek waren.

We gingen naar de schapen, en opeens begonnen ze keihard te rennen.
Het klinkt heel saai, maar als je erbij bent is het hilarisch om achter schapen aan te rennen.
Vooral als je melig bent.

We gingen weer verder.



Avontuur 2:


Mijn moeder en Nynke haar moeder hingen weer tussen de takken, kwam opeens de politie eraan.
Ik en Nynke lagen echt in een deuk.
Nynke haar moeder nog met een snoeischaar in haar hand.

Gelukkig bleken het kennissen te zijn, en kwamen ons even gedag zeggen

We gingen weer verder. ;)

Avontuur 3:

Na een tijdje kwamen we bij het parkje.

Mijn moeder en Nynke haar moeder zaten weer mos te scheppen, en Nynke en ik gingen even bij de dieren kijken.

Er was daar een man aan het grasmaaien, en verder was er niemand.
Toen begon het avontuur ;)

Een pony had het hekje opengedaan met zijn neus, en was ontsnapt.
Hij galoppeerde eerst een beetje rond vlakbij ons.
Ik en Nynke hadden de hekken dicht gedaan van het parkje, behalve 1 hek.
De beheerder van het parkje kwam eraan om de pony te vangen.
Hij was super wild, en galoppeerde zo door dat ene hekje wat open stond, het bos in.

De andere pony's waren super wild en begonnen te hinniken.
Ik en Nynke probeerden dingen te verzinnen om de pony te helpen vangen.

Na een tijdje kwam de beheerder weer terug, met de pony achter hem aan gegaloppeerd.

De man (met de grasmaaier) deed het hek open zodat de pony er in kon rennen.
Maar wat gebeurde er?

De andere pony, het veulen en een paar geiten ontsnapten ook!

Hahaha

We zijn er toch in geslaagd om de pony's terug de wei in te krijgen (met veel moeite).

HOR 03 SS0053 01 - Miniature Shetland Pony Galloping In Spring Meadow - Kimballstock



Ik en Nynke beleven ALTIJD wel zo'n avontuur!
Hahaha

Willen jullie meer avonturen lezen?
Zet het dan hieronder in de reacties.

XXX Janny

1 opmerking:

Janny. Mogelijk gemaakt door Blogger.